بهترین عایق حرارتی برای ترموس ها چیست

یخدان

بهترین عایق حرارتی برای ترموس ها چیست

هنگامی که کلمه ی ترموس و یا کلمن آب را می‌شنویم فوراً به یاد کارگران ساختمانی می‌افتیم که همیشه در کنار خود مخصوصاً در زمان صرف ناهار دارند.

آنها برای نگه داشتن مایعات گرم همچون چای و یا نوشیدنی خنک مثل آب و یا شربت از ترموس و کلمن آب استفاده می‌کنند.

بهترین و مناسب ترین کلمن برای آنها و یا نه برای همه کلمن آبی است که زمان بیشتری مایعات را خنک نگه می دارد و همچنین دهانه آن بزرگ بوده تا بتوانند به راحتی در آن آب و یخ بریزند و تمیز کردن آن به سهولت انجام شود ، و همچنین بهترین فلاسک و یا ترموس ، فلاسکی است که دارای عایق بندی خوب باشد تا مایعات در زمان طولانی‌تری گرم بمانند.

و از دیگر ویژگی‌های این دو وسیله پرکاربرد و مهم ضد نشت بودن و دوام و همچنین وزن سبک آنهاست .

نحوه کار ترموس

اکثراً ترموس ها و یا کلمن های آب به روش دو جداره و سه جداره تهیه می‌شوند ، که مابین این دیوارها خلا وجود دارد، زیرا هوا در انتقال گرما و موثر است . بنابراین وقتی هوای کمتری بین دو جسم باشد تبادل گرما و سرما کمتر شده مایع بهتر دمای خود را حفظ می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پنجره های دوجداره نیز این گونه ساخته می‌شوند.

جیمز فیزیکدان و شیمیدان اسکاتلندی طی تحقیقات علمی خود متوجه این موضوع شد و در سال ۱۸۹۲ فلاسک خلاء را اختراع کرد .او ظرفی با دو دیواره داخلی و خارجی ساخت و مابین آنها را توسط خلا جدا کرد و فلاسک را اختراع کرد.

شایان ذکر است که فلاسک ها و کلمن های امروزی برگرفته از اختراع این دانشمند است. نکته مهمی که در ساخت این ظروف وجود دارد این موضوست که نیازی به وجود فاصله زیاد نیست بلکه موثرترین و مهم ترین موضوع نبودن هیچ هوایی مابین آنهاست.

نحوه نگهداری و استفاده از ترموس

نگهداری از یک کلمن آب و یا فلاسک و ترموس کار ساده‌ای است و نیازمند مهارت و روش های پیچیده و سخت نیست. مهمترین نکته‌ای که می بایست بر روی آن دقیق باشید و بدان اهمیت دهید، این است که کلمن و فلاسک خود را پرتاب و یا ضربه ای محکم بدان وارد نکنید، زیرا باعث به هم خوردن مهر و موم خلا آن شده و یا ممکن است از قسمتی که حتی به چشم شما نمی‌آید دچار ترک خوردگی و آسیب شوند و در نتیجه باعث نشتی و یا خوب حفظ نکردن دمای مایعات درون خود شوند .

دومین نکته ای که می بایست بدان توجه کنید نحوه تمیز کردن و شستشوی آن است البته نحوه صحیح شستشوی کلمن آب را در مقاله ای بطور جداگانه برای شما عزیزان قرار داده ایم.

دقت داشته باشید برای فلاسک هایی که درب آنها کوچک است و قادر به شستشو با دست نیستیم باید یک برس مخصوص تهیه کنید تا بتوانید به خوبی آن را بشویید.

آزمایش محصولات

ما در کارخانه خود بررسی و تحقیقات زیادی را انجام داده‌ایم و محصولات متنوعی را تولید کرده و هرکدام را مورد آزمایش قرار داده تا بتوانیم بهترین را انتخاب و به بازار عرضه و در خدمت شما مشتریان عزیز قرار دهیم.

تست گرما

ما فلاسک های تولیدی خود را در جای مناسب و تعیین شده از آب داغ ۱۰۰ درجه پر کردیم و ۲۴ ساعت فرصت داده‌ایم سپس از آب داخل آن به لیوان آب ریختیم و با دماسنج دمای آن را بررسی و مناسبترین و بهترین را برای تولید انبوه انتخاب کردیم

تست سرما

همانند تست گرما، کلمن های آب را با آب خنک و یخ پر کرده و ۲۴ ساعت صبر کردیم و سپس آب را با دماسنج بررسی کرده و کلمن آب مناسب را انتخاب و تولید کردیم.